Asker-1-NM-2018-patrulje-2-Foto-Kristian-Strøm

Speidergruppas foreldreforening

Norges speiderforbund er en frivillig organisasjon. Speiderarbeidet drives og ledes av voksne på ”dugnad”. Gruppas aktiviteter er derfor avhengig av foreldrenes engasjement for å kunne drive gruppa.

Alle foreldre og foresatte til barn i speidergruppa er automatisk medlem i Foreldreforeningen. Medlemskapet er gratis!

Foreldreforeningen har til formål å være en støtteforening for speiderarbeidet. For eksempel:

• Dugnadsarbeid på speiderhuset (vasking, maling osv)
  • Salg av julenek/kornband før jul
  • Støtte på større arrangement
  • Kjøring til og fra turer
  • Vedlikehold (vask/tørk) av utstyr

Foresatte og andre voksne er hjertelig velkommen som speiderledere. En trenger ikke å være tidligere speider eller supermann for å bli speiderleder. Det viktigste er at du er interessert i å være til stede sammen med speiderne og de andre lederne. Et ledermiljø som består av ulike personer med forskjellige kunnskaper og egenskaper, er positivt for alle. Alle voksne som ønsker å bidra som leder får tilbud om lederkurs. Det er krav om politiattest for ledere.

Vi håper å få i gang infomøte for alle foresatte 1-2 ganger i året.

Foreldregruppa = foreldrerepresentanter (også vara)

Foreldreforeningens arbeid koordineres av Foreldregruppa som består av 1-2 foreldre fra hver enhet (Flokken og troppen).